Meest gestelde vragen

Mijn prothese is gebroken/ er is een tand uit mijn prothese, kan ik bij jullie terecht voor reparatie?

U kunt bellen naar 010-7609076 om een afspraak te maken voor reparatie. Via het contactformulier op deze site is dit ook mogelijk, maar dan kan het iets langer duren voordat de reparatie uitgevoerd kan worden.

Hoe snel kan ik terecht?

Wij streven ernaar u binnen 2 weken een eerste afspraak te geven. Indien u een pijnklacht heeft wordt deze uiteraad zo spoedig mogelijk verholpen. Als u smorgens belt wordt u vaak delfde dag nog geholpen.

Ik heb een tandarts elders, maar heb interesse in een behandeling, kan dat bij jullie?

Bij Molijn Tandprothetiek kunt u ook terecht wanneer u ergens anders een eigen tandarts heeft. Na de betreffende behandeling wordt u weer terugverwezen naar uw eigen tandarts. In sommige gevallen heeft u een verwijsbrief nodig van uw eigen tandarts.

Heb ik inspraak bij het uitzoeken van de kleur en vorm van mijn nieuwe tanden?

Bij de eerste afspraak worden uw wensen besproken. Tijdens de pasfase van de prothese ziet u hoe de prothese eruit komt te zien en kunnen wij nog veranderingen in kleur of vorm doorvoeren.

Wat moet ik doen als de prothese pijn doet?

Belt u dan naar 010-7609076 om een afspraak te maken, wij streven ernaar om u dezelfde dag nog te helpen.

Hoe vaak moet ik komen voordat mijn gebitsprothese klaar is?

Over het algemeen zijn er 5 afspraken nodig om de prothese aan te meten. Dit verschilt per behandeling.

Moet mijn prothese uit als ik ga slapen?

Ons advies is de prothese ‘snachts altijd uit te doen. Wanneer u de prothese niet uit doet, kan het zijn dat u vaker last heeft van pijnklachten (drukpunten) of breuk van de prothese.

Kan ik meteen goed eten met een nieuwe prothese?

Vaak moet u even wennen aan de nieuwe prothese. In het begin kan er een drukpunt (blaartje) komen. Ook het kauwen en praten kan in het begin onwennig zijn.

Mag ik kleefpasta gebruiken?

Het is de bedoeling dat u een prothese draagt die zonder kleefpasta in uw mond blijft zitten. Soms is er tijdelijk kleefpasta nodig, maar het is niet de bedoeling dat u altijd kleefpasta moet gebruiken. Als dit wel het geval is, kan het zijn dat de pasvorm van de prothese niet goed meer is, of dat de vorm van uw kaak te klein is om houvast te geven aan de prothese.  Neem bij twijfel contact met ons op.

Hoe moet ik mijn prothese schoonhouden?

De beste manier om uw prothese schoon te maken en te onderhouden is met een neutrale zeep zoals afwasmiddel of groene zeep. Hiermee kunt u 2 tot 3 keer per dag de prothese poetsen.

Is uw prothese erg verkleurd dan is het raadzaam contact op te nemen via het contactformulier of te bellen naar 010-7609076. U zult dan een afspraak krijgen voor een controle.